Vanliga frågor

 

Är det säkert att handla hos er?

Ja. Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se

När levereras min beställning?

Vi försöker alltid skicka din vara så snabbt som möjligt, men senast dagen efter din beställning. Dina beställda varor, förutsatt dom finns i lager, bör vara hos dig inom 2-10 arbetsdagar efter lagd beställning. För beställningsvaror kan leveranstiden dröja upp till två veckor.

Hur levereras mina varor?

För mindre varor skickar vi med Posten som levereras till ditt närmaste Postombud, t ex din lokala livsmedelsaffär, och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via SMS eller brev. Gäller försändelser upp till 20 kg. Du visar alltid din id-handling för att kunna hämta paketet.

För större varor som möbler levererar direkt hem till dig. Speditören kommer att kontakta dig i god tid för att bestämma en tid för utleverans. Vänligen notera att någon måste finnas på plats för att signera leveransen.

Vilka betalningsalternativ erbjuder ni?

Hos oss på DEKKA kan du välja att betala ditt köp med följande:

  • Kortbetalning (Visa / Mastercard)
  • Payson Faktura
  • Payson Delbetala
  • PayPal
  • Delbetalning

Hur kommer jag i kontakt med er?

Du når oss enklast genom att mejla info@dekka.se. Vi besvarar dig så fort som möjligt, dock senast inom 48 timmar under vardagar.

Levererar ni utanför Sverige?

Vi levererar enbart till Sverige just nu. Håll utkik för mer information.

Hur returnerar jag en vara?

Du skickar tillbaka produkten till vårt lager på Vetegränd 4 i Habo med hjälp av fraktsedeln som kan laddas ned här. Fyll ut fraktsedeln och klistra på ditt paket.

Har ni en fysisk butik?

Nej, inte för tillfället. Vi säljer enbart våra produkter genom vår webbshop samt med tillfälliga popups. Håll utkik på vår Instagram eller Facebook för mer information om när.

Vad gäller vid en återbetalning?

Du har rätt att få tillbaka pengarna inom 30 dagar från den dag du häver ditt köp. Observera att det kan ta ett par dagar från det att vi har gjort en återbetalning innan det syns på ditt konto. För mer information, kontakta oss på info@dekka.se

Hur spårar jag min beställning?

Fyll i ditt ordernummer här så kan du följa din beställning.

Hur avbryter eller ändrar jag min beställning?

Om du av någon anledning önskar att avbryta eller ändra din beställning bör du mejla oss på info@dekka.se med ditt ordernummer så fort som möjligt. Observera att din beställning redan kan ha skickats och kan därmed inte avbrytas eller ändras, du får i sådana fall göra en retur på beställningen och vi återbetalar dina pengar när varan har levererats.

Säljer ni till företag?

Givetvis. Vi har möbler och inredning som passar de flesta kontor, kaféer, restauranger och andra offentliga miljöer. Kontakta oss för mer information och offert.

Har du ytterligare frågor?