Köpvillkor

1.Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms om inget annat anges. I kundvagnen och vid kassan kan du se totala priset inklusive alla avgifter som moms, frakt, fakturaavgifter och betalning. För mer information eller support kan du kontakta oss på info@dekka.se.

1.1 Betalningsalternativ

Hos DEKKA kan du välja att betala genom Payson, PaysonFaktura, Payson Delbetala, PayPal eller med en direkt banköverföring.

1.1.1 Payson


Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.

1.1.2 PaysonFaktura

Vi erbjuder betalsättet ”PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.

Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 30 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige

Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.”

1.1.3 Payson Delbetala

Payson erbjuder dig att, efter godkänd kreditprövning teckna ett kontokreditavtal med vår samarbetspartner Svea Ekonomi AB på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det alternativ som passar dig bäst. Du åtar dig att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att du varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val du gjort. Självklart kan du betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra.

Om du vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden – den lägsta månadsbetalningen att höjas. Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill du i detta fall ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan du kontakta Svea Ekonomi AB på telefon 08–51493113 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea Ekonomi AB, om du utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera er separat för de olika köpen. Självklart slipper du i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad.

Vid frågor så kan du ringa 08–51493113 för närmare information.

Delbetala räntefritt:

3 mån räntefritt   Uppläggningsavgift   95 SEK    Aviavgift 29 SEK  Ränta 0,00%
6 mån räntefritt   Uppläggningsavgift 195 SEK    Aviavgift 29 SEK  Ränta 0,00%
12 mån räntefritt   Uppläggningsavgift 295 SEK    Aviavgift 29 SEK  Ränta 0,00%

Delbetala räntebärande:
24 månader   Uppläggningsavgift 295 SEK   Aviavgift 29 SEK  Ränta 9,95%

Fullständiga Delbetalningsvillkor.

1.1.4 Information om pantsättning

Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

1.1.5 Paypal

Betala med Visa och Mastercard genom PayPal. Genom att använda PayPal blir din order betald direkt vid godkänd betalning och din order kan då börja packas. Det kostar inget extra för dig att använda PayPal.

1.1.6 Direkt Banköverföring

Du betalar direkt genom att logga in på din bank och betala in till vårt bankgiro med det ordernummer som du fick vid beställning. Det kan ta upp till 1-3 arbetsdagar innan vi ser pengarna på vårt konto. När pengarna väl har kommit in så skickas din order.

 

2. Ångerrätt

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information till dig.

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. För mer information eller support kan du kontakta oss på info@dekka.se så hjälper vi dig.

3. Garantier

3.1 Öppet köp i 30 dagar

Ibland kan det vara så att en produkt inte riktigt är helt som man tänkt sig. Vi erbjuder alltid 30 dagars öppet köp på din beställning.
1. Skriv ut vår retursedel och fyll i den
2. Skicka tillbaka varan tillsammans med retursedeln.

Frakten tillbaka till oss står du som kund för. Du kan givetvis använda kartongen som vi skickade dina varor med som returemballage. Om du inte har tillgång till en skrivare för att skriva ut vår retursedel räcker det att du skriver upp de uppgifter som står på retursedeln på ett vanligt papper och lägger med i returen. För mer information eller support kan du kontakta oss på info@dekka.se.

4. Sekretess och lagring

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall genom att mejla info@dekka.se. Vi kommer under inga som helst omständigheter att sälja eller dela dina personuppgifter till en tredje part.

5. Leveranser och fraktsätt

Leveranstiden för din vara är mellan 2-10 arbetsdagar om den finns i lager. För beställningsvaror kan det dröja upp till tre arbetsveckor. Hos Dekka handlar du alltid fraktfritt.

5.1 Hemleverans

Vid större leveranser som möbler och liknande skickar vi alltid med hemleverans. DHL, Dachser och Posten är några av de etablerade aktörerna vid använder för att säkerställa en trygg hantering av dina varor. Vänligen notera att du måste finnas på plats för att ta emot och signera din leverans. Speditören kommer att kontakta dig innan leverans för att stämma av en passande tid.

5.2 MyPack – Hämta själv när det passar dig.

För mindre paket skickar vi med Posten som aviserar dig per sms när din vara är redo att hämtas. MyPack levereras till ditt närmaste Postombud, t ex din lokala livsmedelsaffär, och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via SMS eller brev. Gäller försändelser upp till 20 kg. Du visar alltid din id-handling för att kunna hämta paketet.

Har du frågor angående leverans och frakt? För mer information eller support kan du kontakta oss på info@dekka.se

5.3 Ej uthämtade paket

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

5.4 Transportskada

Skulle din vara, mot förmodan, vara skadad när du mottar ditt paket och du misstänker att det kan ha påverkat varans skick ska du inte ta emot paketet. Reklamera paketet hos Posten med en gång och be dem returnera paketet till oss med en anledning till varför. Kontakta sedan oss på info@dekka.se och anmäl transportskadan så skickar vi varan på nytt alternativt betalar tillbaka dina pengar.

6. Returer och återbetalning

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. När du utnyttjat din ångerrätt ska du skicka tillbaka varan till oss genom att använda denna fraktsedel.

6.1 Återbetalningsskyldighet:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

7. Har du frågor?

Kontakta oss på info@dekka.se för mer information eller hjälp. Vi svarar inom 48 timmar.